mocanita_elvetia_la_novicior

Câți dintre noi am văzut frumusețea Maramureșului ? Câți dintre noi vor să o vadă ? Ei bine, eu mă încadrez în prima  categorie. Am văzut, mi-a plăcut și-acum vă povestesc. Cum s-ar zice pă la noi prin Maramu, haidați că nu v-a păre rău!

Undeva peste Gutâi, după ce treci Hera și mai mergi puțin se așterne un mic orășel numit Vișeul de Sus. Acesta este cunoscut în țara noastră, în special, prin prisma Văii Vaserului. Un loc încă neatins de om, neantropizat, un loc unde cunoști natura exact așa cum e ea, fără panouri publicitare, fără reclame agasante și fără mormanele de beton care ne iau aerul și care ne restrâng orizonturile în orașele noastre mari și late.

Accesul pe Valea Vaserului se face cu Mocănița, un tren cu aburi foarte vechi, dacă nu mă înșel e cel mai vechi din Europa. Merge pe lemne, e condus de un mecanic, turiștii sunt transportați intr-un fel de vagoane-terasă și viteza maximă atinsă este de 30 km. Peisajele merită toți banii! Verdeață cât vezi cu ochii, râul pe lânga care trece trenul, cascadele naturale, pontoane făcute din bușteni, un vis ..

Dacă te apucă foamea gospodinele din Vișeul de Sus te servesc repede  cu  o plăcintă cu brânză caldă și o cană de ceai iar pentru cei mai mâncăcioși au și un soi de platou cu sărmaluțe și cârnați – mmmm – îmi lasă gura apă.

350x233-images-stories-imagini-paltin1   350x233-images-stories-imagini-photo-tour2mocanita_dupa_tunel mocanita_elvetia_dupa_lemn mocanita_toamna turisti_pe_valea_vaserului_cu_mocanita

750x322-images-stories-streifen_bahn_schaf

Dar asta nu este tot, pe Valea Vaserului se mai găsește și un Tren-Hotel-Restaurant, o struțocămilă faină tare. Trenul nu se mai mișcă, la cușetă se doarme iar restul vagoanelor au devenit restaurant. Afara, un restaurant în aer liber cu lămpi și niște canapele geniale, perfecte pentru a savura un vin fiert. Concluzie, destinația perfectă pentru un weekend la munte 😀

350x233-images-stories-imagini-fatboy2 750x302-images-stories-imagini-Schlafwagen 750x499-images-stories-imagini-Abteil 1988_restaurant_foto(c)DanielSecarescu

Cu mare căldură vă recomand niște clipe în Maramureș, la Mocăniță !

P.S.: Primele poze sunt de pe site-ul oficial iar ultima am preluat-o de pe un alt blog http://mocaniti-va.blogspot.ro. Sper că e permis să fac așa ceva. Dacă nu, vă rog să-mi da-ţi de știre !

